„Život je jako jazzová trubka, když do ní nefoukáš, nic z ní nevyjde.“ — Louis Armstrong
Narodil se v r. 1901 v New Orleans. Hrát začal jako dítě v jedné polepšovně. Od r. 1918 působil v souboru Kid Ory´s Brown Skinned Babies.
Později hrál v Tuxedo Brass Bandu a současně i na parníku v orchestru Fata Marablea (stálé angažmá pak v letech 1919 - 1921). Následovala skupina Paula Domingueze a trio Shelbyho Singletona. Od r. 1922 působil v Chicagu, ve skupině King Oliver´s Creole Jazz Band. S ní také v roce 1923 poprvé nahrál (skladby Dippermouth Blues, Chimes Blues, Snag Rag atd.).
Od r. 1924 působí v N.Y.C., kde je nejprve angažován v orchestru Fletchera Hendersona (do r. 1925). Z tohoto působení pochází řada známých nahrávek, např. Alabamy Bound, Copenhagen atd. U Hendersona také začíná zpívat. V tomto období doprovází i řadu bluesových zpěvaček (m.j. Bessie Smith). V r. 1926 se vrací do Chicaga. Tam hraje střídavě v orchestru své ženy, pianistky Lilian Hardin, a v divadelních orchestrech Erskine Tatea a Clarence Jonese. Souběžně byl angažován jako sólista v orchestru Carrolla Dickersona.
Významná byla v této době i Armstrongova studiová práce s vlastními skupinami. Už od r. 1925 nahrává první snímky pro zn. Okeh pod hlavičkou L.A. And His Hot Five (m.j. slavné sklady Big Butter And Egg Man, Come Back Sweet Papa, V.S.O.P., Hotter Than That, Savoy Blues atd.). Obdobně významný je i jeho následný soubor Hot Seven (např. skladby Alligator Crawl, Potato Head Blues ...).
V letech 1928 - 1929 vede proměnlivou formaci Savoy Ballroom Five. V období 1929 - 1947 působil průběžně s vlastními velkými orchestry, jejichž hudebními šéfy byli Carroll Dickerson, Zilmer Randolph a Luis Carl Russell. Armstrong je už od dvacátých let uznávanou jazzovou hvězdou a často ustupuje i komerčním tlakům tehdejší populární hudby. V r. 1932 poprvé vystoupil v Evropě.
Armstrong se často objevoval i ve filmech. Nejprve se mihl v dramatu Ex : flame (1930) a v komedii Pennies From Heaven (1936). Později hraje ve filmech Artist And Models, Dr. Rhythm, Everyday Day´s A Holiday a Going Places (všechny 1938). Řada dalších následovala, např. Cabin In The Sky (1943), Jam Session (1944), A Song Is Born (1948), The Strip (1951), High Society (1956), Hello Dolly! (1969). V r. 1939 také hrál v muzikálu Swingin´ The Dream (na Broadwayi).
Armstrongovi byla věnována i řada filmových a televizních dokumentů. Od r. 1947 (až do r. 1970) vystupuje s malou skupinou All Stars. Souběžně nahrává s různými komerčními tělesy (orchestr Russella Garcii, Gordona Jenkinse, Sy Olivera).
Natočil i mnoho duetů s Ellou Fitzgerald. Armstrong si během svého 50-ti letého působení udržoval výjimečnou přízeň publika i odborníků. Byl dokonalým po technické stránce. Jeho hudební přínos byl největší ve 20. letech a v období rané swingové éry. Zemřel v červenci 1971.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.